"Jag har ju absolut ingenting att ha på mig.."

Voilà, jag er 10 vardagsproblem som jag tror de flesta kan relatera till! Vissa av dem kan till och vara ganska roliga när man tänker efter (dock inte för stunden..) 
 
1. Alarmet. Det tycks alltid ringa så tidigt. Har man sovit någonting över huvud taget? 
 
2. "Jag har ju absolut ingenting att ta på mig" är nog en av de första tankarna man får, oavsett om garderoben är proppfull med kläder, eller inte. 
 
3. Du kommer ut i hallen och börjar istället vela över vilken jacka du ska ha på dig. Kan det verkligen vara så kallt? Sedan kommer vi till skorna.. 
 
4. Nu har du kommit ut, ready to take on the world (eller något sånt) och jajamen, du har valt fel jacka. Du kommer ganska snabbt kunna konstatera att det är betydligt varmare/kallare än du först trodde och då har du ändå kollat på termometern innan.  
 
5. Du kommer till stationen/hållplatsen (om du åker kommunalt) och hoppas att det inte ska vara några förseningar och att det inte ska vara så fullt så man måste ha huvudet i armhålan på en 2 meter lång snubbe. 
 
6. När du väl har kommit av så är det dags att ta sig an vardagens (enligt mig) största utmaning, nämligen rulltrappan. Det händer nämligen allt för ofta att man stöter på dessa som inte riktigt förstått vilka oskrivna regler som gäller i rulltrappan, och du har ju bråttom?!
 
7. Väl på jobbet upptäcker man att man inte alls ser lika fräsch ut som man gjorde när man gick hemifrån. Hur går det egentligen till? 
 
8. Det tycks alltid vara så långt till lunchen, eller är det bara som man inbillar sig? 
 
9. Påväg hem undrar man återigen varför man tog den där jackan, det är ju supervarmt/kallt! 
 
10. Ikväll har man minsann tänkt lägga sig tidigare, men märker sedan att så blev det inte den här gången heller.. 
 
Hoppas ni tyckte det här var kul att läsa och jag antar att de flesta av er som läser detta känner igen sig, åtminstone på vissa punkter ;) 
 
Nighty night peps!  
 
 

Kommentera inlägget här :